Betöltés...

Dixit - Társasjáték

Fedezze fel modern és izgalmas játékainkat, vásárolja meg termékünket
kényelmesen webáruházunkból! Gémklub, Dixit A játék tartalma: 1 db pontozósáv,
84 db színes kártya, 36 db szavazólap, 6 db nyúl figura, 1 db játékleírás A
játék előkészítése A játékosok választanak maguknak 1-1 nyúl figurát, és a
pontozósáv nulladik mezejére, a tavirózsára helyezik őket. A 84 kártyát
összekeverjük, majd minden játékosnak osztunk 6-6 darabot. A maradék kártya
alkotja a húzó paklit. Ezután a játékosok számának megfelelően mindenki maga elé
veszi a megfelelő értékű szavazólapokat. 3 és 5 játékos esetén 1-5-ig, 4 játékos
esetén 1-4-ig, 6 játékos esetén 1-6-ig terjedő értékben. Figyelem! A kiosztott
kártyákat titokban kell tartania többi játékos előtt! A játék menete A mesélő
Minden körben van egy mesélő. A mesélő kiválaszt egyet a kezében lévő 6 lap
közül, és kitalál hozzá egy mondatot, amit elmond a többieknek. A mondat sokféle
lehet: állhat egy, vagy akár több szóból is, lehet egyszerűen egy hangutánzó
vagy hangfestő szó, lehet kitalált, de lehet akár egy idézet, részlet vagy egy
ismert műalkotásra való utalás (vers, dalszöveg, filmcím, közmondás vagy bármi
más). Az első körben az lesz a mesélő, aki elsőként mondja be a kiválasztott
képhez tartozó mondatot. Kártyát adni a mesélőnek A többi játékos kiválasztja a
kezében lévő 6 kártya közül azt, amelyikre véleménye szerint leginkább illik a
mesélő kijelentése. Ezután mindenki lefordítva odaadja a mesélőnek a
kiválasztott kártyát. A mesélő a többiektől kapott kártyákat összekeveri a saját
maga által kiválasztott lappal, és felfordítva leteszi őket egymás mellé az
asztalra. A kártyák balról jobbra haladva kapnak 1-1 sorszámot: a baloldali lesz
az 1. kártya, a tőle jobbra levő a 2. stb. Melyik lehetett a mesélő kártyája? ?
Szavazás A játékosok (a mesélőt kivéve) megpróbálják kitalálni, hogy melyik
lehetett a mesélő kártyája. Ezután mindenki lefordítva maga elé teszi az adott
kép sorszámának megfelelő szavazólapot. Ha pl. a harmadik képre szeretne
tippelni valaki, akkor a 3-as számú lapot kell lefordítva maga elé tennie. Ha
mindenki maga elé tette a kiválasztott kártyának megfelelő számot, akkor
felfordítjuk, és a megfelelő kártyára helyezzük a szavazólapokat. Végül a mesélő
elárulja, hogy melyik volt az ő kártyája. Figyelem! Senki sem szavazhat a saját
kártyájára! Pontozás - Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő
kártyája, akkor a mesélő nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak. - Ha
senkinek sem sikerült kitalálnia, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája, akkor
a mesélő szintén nem kap pontot, a többiek 2-2 pontit kapnak. - Egyéb esetekben
a mesélő minden helyes tippért 3 pontot kap. A helyesen tippelőknek szintén 3-3
pont jár. - A többi játékos (a mesélőt kivéve) plusz 1 pontot kap minden olyan
tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le. Ezután a játékosok a kapott pontoknak
megfelelően lépnek a pontozósávon. A kör vége A játékosok húznak 1-1 lapot, hogy
ismét 6 kártya legyen a kezükben. A következő körben a mesélőtől balra ülő
játékos veszi át a mesélő szerepét, majd később ugyanígy, az óramutató járásának
megfelelően követik egymást a játékosok. A játék vége A játéknak akkor van vége,
ha a pakliból elfogytak a kártyák. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot
sikerült összegyűjtenie, és legelöl áll a pontozósávon.
Dobozméret:27,5x5,5x27,5cm Játékidő:30perc

Tovább
Adatlap
Ár: 9.990 Ft
Játék: Társasjátékok
 
Feladás dátuma: 2024.06.05
Eddig megtekintették 4 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Dixit - Társasjáték
Lehetőségek
Megosztók

Gyerekjáték rovaton belül a(z) "Dixit - Társasjáték" című hirdetést látja. (fent)