Betöltés...

Kártya: Török Verő - Magyar Kártya

Fedezze fel modern és izgalmas játékainkat, vásárolja meg termékünket
kényelmesen webáruházunkból! Sok száz kártyajátékot ismertetnek a kártyakönyvek,
lexikonok, vannak kártyajátékok, amelyeknek külön is hatalmas szakirodalma van.
Íme néhány ezekből: Zsírozás Rendkívül egyszerű ezért nagyon
népszerű kártyajáték. Ketten vagy négyen játszathatják. Mikor négyen játszanak,
ketten-ketten párt alkotnak, a párok egymással szemben ülnek. Az ászokat
és a tízeseket hívják zsírnak, és cél az, hogy belőlük minél többet vigyünk haza
ütéseinkben. A játékosok öt-öt lapot kapnak, a többi kártyát talonba
helyezik. Minden kör után innen húznak. Az osztótól jobbra ülő játékos kezd.
Bármilyen kártyát kijátszhat, ebben a játékban semmiféle megkötés nincs a lapok
pontértékét és rangsorát tekintve, aduszín nincs. A kihívott lapot, csak azonos
értékű kártyával lehet elvinni. Kiváltsága csak a hetesnek (VII) van, ezt a
lapot bármely kihívottal megegyezőként használhatjuk. Például: az első játékos
kilencessel (IX) kezd, a következő erre szintén kilencest (IX) tesz, az azt
követő mondjuk tízest (X), végül a negyedik egy ászt (Á). Ebben a körben a
második játékos viszi a lapokat, az aki a kihívott kilencesre megegyező lapot
tudott tenni. Egy kihívott lapot többször is meg lehet ütni. Ha például a
kezdő játékos egy tízessel nyit és ezt valaki megüti, a hívó folytathatja egy
következő körrel és a letett lapokat másodszor, akár többször is megütheti, a
végén pedig az összegyűlt kupac azé lesz, aki a kihívó lappal megegyező utolsó
lapot vagy hetest tette le. Az hív újra, aki az ütést vitte. A
győztes az, aki a legtöbb ászt és tízest vitte a parti során. Két játékos esetén
ez minimum 5 lap. Egyenlőnél az nyer, akié az utolsó ütés volt. Aki nem tudott
ütést szerezni kopasz marad. Négy játékos esetén a párok ütéseiket összeadják.
Ha négyen játszanak, a párok közti kommunikáció nem megengedett, mindössze
négy megszólítás használható, melyekkel javasolhatjuk partnerünknek, hogy mit
játszón: Üss! - vagyis a kihívott lappal megegyezőt tégy ! ill. NE ÜSS ! .ZSIRT
- vagyis játsszál ászt vagy tízest ! ill. NE ZSIRT! Snapszer (snapszli /
hatvanhat) Ketten, hárman vagy négyen játsszák. A heteseket, nyolcasokat,
kilenceseket félreteszik, csak a tízesek, alsók, felsők, királyok és az ászok
vesznek részt a játékban, ez összesen húsz lap. A lapoknak ütőértékük
van: Á (11), X(10), K(4), F(3), A(2) A játékosok öt lapot kapnak két
részletben (3+2). A fennmaradó lapokat talonba teszik. A talon felső lapját
felütik, színére borítják, ez a szín lesz az adu. Az adut a játék folyamán ki
lehet cserélni- ha éppen ránk kerül a hívás-, ugyanolyan színmű alsóra.
Ha a kiosztott lapok között valamelyik játékos kezében egyszínű király és felső
is van, ezek béla összefüggést alkotnak, melynek az értéke 20, az adu színében
40. Ezt be kell mondani, de csak akkor lehet, ha a játékos a hívásban soron
következik. A játékot színre-színt vagy adu elv alapján játsszák, a
felütés nem kötelező. A nyert játszmáért a játékon kívüli lapokból 1 jutalom jár
annak, aki ütéseivel elsőnek gyűjti össze a 66 pontot. Ha az ellenfele nem éri
el a 33-at, akkor 2 jutalom lapot kap, ha egyáltalán nem volt ütése a
játékostársaknak akkor 3-at. Játék közben míg a talon tart le lehet
fordítani az adut jelző lapot, takarni lehet, ha valaki úgy érzi, hogy további
lap húzása nélkül is el tudja érni a 66 pontot az ütéseivel (sok adu szín vagy
nagy értékű lapok vannak a kezében). Huszonegyes Az osztó adja a
bankot, megkeveri a lapokat, melyet a baloldali szomszédjával megemelteti , majd
minden résztvevőnek egy-egy lapot oszt ki. Az osztás jobb kéz felé, körben
halad, így utolsóként maga a bankár, az osztó vesz lapot. A játékosok
megnézhetik lapjaikat és mérlegelik, hány lapra van még szükségük. A
számozott lapok névértékükön érvényesek, a többiek A(2), F(3), K(4), Á(11).
A cél, hogy a legmagasabb értéket a 21-et elérjük, illetve a lehető legjobban
megközelítsék a játékosok. Szabály, hogy 15 pontig senki sem állhat meg, aki így
tesz az renonszot követ el. Ilyenkor büntetésként a tét kétszeresét fizetik meg.
Különleges szabály, hogyha valakinek két ász van a kezében az is 21-et
ér, és azonnali nyerést is. Ha valaki kezében a lapok összege éppen 11, és ászt
kap, azt visszadobhatja és kérhet még egy új lapot. Aki a felső határt
(21-et) átlépi, fuccsot kell hogy jelentsen, és tétje a bankké lesz.
Dobozméret:10,5x6,2x1,5cm

Tovább
Adatlap
Ár: 790 Ft
Játék: Társasjátékok
 
Feladás dátuma: 2024.04.26
Eddig megtekintették 3 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Kártya: Török Verő - Magyar Kártya
Lehetőségek
Megosztók

Gyerekjáték rovaton belül a(z) "Kártya: Török Verő - Magyar Kártya" című hirdetést látja. (fent)