Betöltés...

A MAGYAR INGA

Újabb kalandozások ? ezúttal az oktatáspolitika és a nagyrendszerek világában
Szerző: Halász Gábor Gondolat Kiadó, 2022 A magyar inga harmadik, záró része
annak a sorozatnak, melynek első két kötete korábban A tudás keletkezése és A
második frontvonal címekkel jelent meg a Gondolat Kiadónál. Az előző két
kötethez hasonlóan ez is fikció formájában megírt tudományos munka: regényszerű
írás, mely tudományos tartalmat kíván közvetíteni. Bár e könyv folytatása a két
korábbi kötetnek, lehet úgy is olvasni, hogy azokat nem ismerjük. A szerző
ezúttal főképp azokat az olvasókat szólítja meg, akiket az oktatási rendszerek
fejlődésének és változásainak dinamikája, az oktatás makroszintű vagy
rendszerszintű problémái, e rendszerek kormányzása és az oktatáspolitika
érdekel. E kötetben, ahogyan azt címe is jelzi, különösen sok szó esik
Magyarországról. A képzeletbeli szerzőt, a finn újságíró Reijót azért érdekli ez
az ország, mert úgy látja, az itteni változások tanulmányozásán keresztül tudja
leginkább megragadni az őt foglalkoztató jelenségek természetét. Főképp azért
utazik újra Budapestre, hogy megfejtse a titkát annak, miért fordultak vissza a
magyarok egy idejétmúlt kormányzási modell felé, azaz miért következett be az,
amit az egyik fejezet címében az ?elbutulás? szóval írt le. Itt tehát már nem az
osztálytermi folyamatok vagy az iskolák belső élete és szervezeti fejlődése áll
a fókuszban, hanem az oktatáspolitika. Ez azzal is jár, hogy az olvasó ebben a
kötetben a korábbiaknál érzékenyebb témákkal fog találkozni. Akárcsak az első
két kötetet, ezt is lehet regényként olvasni, de használható akár úgy mint
kézikönyv, melyet akkor ütünk fel, ha valamelyik kérdés foglalkoztat minket.
Lehet a legelejétől kezdve, lineáris módon haladni benne, de azt is megtehetjük,
hogy hol ennél, hol annál a fejezetnél ütjük fel, és csak egy-egy részletében
mélyedünk el. A könyv címzettjei ezúttal is elsősorban azok a pedagógusok, akik
nem rutinszerűen tanítanak, akikben elevenen él a szakmai kíváncsiság, és nap
mint nap találnak ki új dolgokat, melyekkel eredményesebbé próbálják tenni
munkájukat. Közülük főképp azok számára lehet érdekes ez a kötet, akiket nemcsak
saját iskolájuk szűkebb problémavilága érdekel, hanem a tágabb társadalmi és
politikai környezet is, melyben munkájukat végzik. Szól azokhoz is, akik
kutatóként foglalkoznak a tanulás és tanítás világával, akik a szakpolitikák
alakítójaként próbálják jobbá tenni az oktatást, de különösen azokhoz, akik
pedagógusokat, iskolavezetőket, vagy éppen az oktatás ügyével foglalkozó helyi
és országos döntéshozókat tanítanak. Halász Gábor az ELTE Pedagógiai és
Pszichológiai Karának emeritus professzora, az egyetem Neveléstudományi Doktori
Iskolájának volt vezetője, a Magyar Tudományos Akadémia doktora. Szakértőként
több országban dolgozott az Európai Bizottság, az OECD, a Világbank, az Európa
Tanács és más nemzetközi szervezetek felkérésére. Hosszabb ideig volt vezetője a
legnagyobb magyarországi nemzeti oktatáskutató- és fejlesztő intézetnek, és több
mint két évtizedig volt tagja az OECD Oktatáskutató és Innovációs Központja
igazgató tanácsának (személyes honlapja: http://halaszg.elte.hu). A kötet
adatai: Formátum: B/5 Kötés: keménytábla Megjelenés éve: 2022 Terjedelem: 460
oldal

Tovább
Adatlap
Ár: 5.055 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
 
Feladás dátuma: 2024.05.08
Eddig megtekintették 13 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

A MAGYAR INGA
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "A MAGYAR INGA" című hirdetést látja. (fent)