Nyiri Istvánné - Hétszínvarázs olvasókönyv 2.
A Hétszín... tankönyvcsalád 20 éve kíséri az alsó tagozatos gyerekeket a
második évfolyamtól a negyedik évfolyamig. A tankönyvcsalád egységes koncepció
alapján építi fel az alsó tagozatos irodalmi nevelést, melynek alapja és célja
az olvasástechnikai készség tudatosítása és elmélyítése, akommunikációs
készségek és képességek fejlesztése. A tankönyvcsalád tagjai tipográfiájukban,
szövegválasztásukban, valamint kép- és színvilágukban a mesekönyvek hangulatát
idézik. A címben szereplő hetes szám utal a tankönyvek szerkezetére, amelyek
minden tankönyvnél hét fejezetből állnak. A tananyag alkalmas a különböző
haladási ütemű tanulók fejlesztésére, differenciálásra, a szövegtartalom
együttes átélésére is. A feladatok egyrészt előkészítik az önálló tanulást (az
olvasottakról való beszélgetés, lényegkiemelések, képhez szövegtartalom
rendelése), másrészt nagymértékben építenek a páros és csoportmunkára, a
játékos, felfedező, élményszerű, és örömszerző tanulás, a kooperatív technikák
(kerekasztal, ötletbörze, fürtábra stb.) didaktikai szerepére. A sok mese, az
állatokról szóló történetek, a mondák megfelelnek az életkori sajátosságoknak,
felkeltik a gyerekek érdeklődését. Az értékes szépirodalmi szövegek mellett a
tankönyvek érdekes,hétköznapi szövegeket (órarend, gyermekújság
tartalomjegyzéke, versenyfelhívás tantárgyi versenyre, recept, gyermeknapi
programajánló), párbeszédet, játékleírásokat, kézműves foglalkozásokat,
könyvajánlásokat, ismeretközlő és az információ megszerzését elősegítő
olvasmányokat, vicceket, találós kérdéseket, kézírással írt közmondásokat is
tartalmaznak. Ezek a szövegek elősegítik a gyerekek hétköznapi életben való
tájékozódását, fejlesztik kommunikációjukat. másfajta olvasási célt, másfajta
igényt ébresztenek fel és tudatosítanak a tanulókban, megalapozva ezzel az
olvasási stratégiák kialakulását. A későbbi tanulóéveik alatt fogékonyabbá
válnak, figyelmesebben, alaposabban sajátítják el a megtanulandó ismereteket. A
változatos szövegtartalom lehetővé teszi a kerettantervi elvárásoknak megfelelő
kapcsolódási pontokat az egyes tantárgyakhoz. A tanító és a felső tagozatos
magyar irodalom tanár munkájának összehangolását megkönnyíti, ha az alsó
tagozatban ugyanabból a tankönyvcsaládból tanítjuk az ?olvasást?, illetve az
irodalmat. A tankönyv alapjául szolgáló program felépítése biztosítja, hogy a 4.
évfolyam végére a tanulók magas szinten teljesítsék a kerettanterv
követelményrendszerét.
második évfolyamtól a negyedik évfolyamig. A tankönyvcsalád egységes koncepció
alapján építi fel az alsó tagozatos irodalmi nevelést, melynek alapja és célja
az olvasástechnikai készség tudatosítása és elmélyítése, akommunikációs
készségek és képességek fejlesztése. A tankönyvcsalád tagjai tipográfiájukban,
szövegválasztásukban, valamint kép- és színvilágukban a mesekönyvek hangulatát
idézik. A címben szereplő hetes szám utal a tankönyvek szerkezetére, amelyek
minden tankönyvnél hét fejezetből állnak. A tananyag alkalmas a különböző
haladási ütemű tanulók fejlesztésére, differenciálásra, a szövegtartalom
együttes átélésére is. A feladatok egyrészt előkészítik az önálló tanulást (az
olvasottakról való beszélgetés, lényegkiemelések, képhez szövegtartalom
rendelése), másrészt nagymértékben építenek a páros és csoportmunkára, a
játékos, felfedező, élményszerű, és örömszerző tanulás, a kooperatív technikák
(kerekasztal, ötletbörze, fürtábra stb.) didaktikai szerepére. A sok mese, az
állatokról szóló történetek, a mondák megfelelnek az életkori sajátosságoknak,
felkeltik a gyerekek érdeklődését. Az értékes szépirodalmi szövegek mellett a
tankönyvek érdekes,hétköznapi szövegeket (órarend, gyermekújság
tartalomjegyzéke, versenyfelhívás tantárgyi versenyre, recept, gyermeknapi
programajánló), párbeszédet, játékleírásokat, kézműves foglalkozásokat,
könyvajánlásokat, ismeretközlő és az információ megszerzését elősegítő
olvasmányokat, vicceket, találós kérdéseket, kézírással írt közmondásokat is
tartalmaznak. Ezek a szövegek elősegítik a gyerekek hétköznapi életben való
tájékozódását, fejlesztik kommunikációjukat. másfajta olvasási célt, másfajta
igényt ébresztenek fel és tudatosítanak a tanulókban, megalapozva ezzel az
olvasási stratégiák kialakulását. A későbbi tanulóéveik alatt fogékonyabbá
válnak, figyelmesebben, alaposabban sajátítják el a megtanulandó ismereteket. A
változatos szövegtartalom lehetővé teszi a kerettantervi elvárásoknak megfelelő
kapcsolódási pontokat az egyes tantárgyakhoz. A tanító és a felső tagozatos
magyar irodalom tanár munkájának összehangolását megkönnyíti, ha az alsó
tagozatban ugyanabból a tankönyvcsaládból tanítjuk az ?olvasást?, illetve az
irodalmat. A tankönyv alapjául szolgáló program felépítése biztosítja, hogy a 4.
évfolyam végére a tanulók magas szinten teljesítsék a kerettanterv
követelményrendszerét.
Adatlap
Ár: | 1.410 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2024.11.01 |
Eddig megtekintették 18 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Nyiri Istvánné - Hétszínvarázs olvasókönyv 2." című hirdetést látja. (fent)