Irodalom 7. Olvasókönyv a hetedik évfolyam számára - NT-1171
A taneszközcsalád legfontosabb jellemzői A tankönyvsorozatot komoly szakmai
múlttal rendelkező szerzők írták: a tankönyveket Alföldy Jenő
(irodalomtörténész, kritikus, szerkesztő) és Valaczka András (a KID-program
kidolgozója, szerkesztő, tanár), a munkafüzeteket Szmolyan Gabriella (tanár). A
sorozat tankönyvei és munkafüzetei illeszkednek mind az általános iskolák
tanterveinek ?A? és ?B? változatához, mind pedig a hat- és nyolcosztályos
gimnáziumok tanterveihez. A megszokott és a gyakorlatban jól bevált Alföldy
Jenő-féle tankönyvsorozat az Ikerkönyvek újításaival gazdagodott. A tankönyvek a
tananyagot hagyományos módon dolgozzák fel, azaz a szemelvények értelmezése
kérdések és feladatok segítségével történik, emellett a korosztály számára
érthetően megfogalmazott irodalomelméleti és irodalomtörténeti háttéranyag
segíti az olvasmányanyag befogadását. A tankönyvek a tantervekben előírt
tartalmak feldolgozása mellett következetesen nyújtanak segítséget a
szövegértési és szövegalkotási kompetenciák, valamint a gondolkodási képességek
és a vitakészség fejlesztéséhez. Továbbgondolásra, önálló vélemény
megfogalmazásra ösztönöznek az elemzett szemelvények problémafelvetéseihez
kapcsolódó rövid, esszészerű írások, amelyek különböző szakterületekről vagy épp
a mindennapi életből hoznak példákat. A tantárgy iránti érdeklődés, az olvasási
kedv felkeltésére tesz kísérletet a népszerű kortárs ifjúsági irodalom
alkotásainak szerepeltetése a tankönyvekben és a munkafüzetekben egyaránt. A
munkafüzetek bőséges feladatanyaga alkalmas az algoritmikus gondolkodás
fejlesztésére, a szintetizáló képesség kialakítására. Utóbbi érdekében
folyamatosan történik visszautalás a már tanult ismeretekre, a feladatok
megoldásához elengedhetetlen ezek újbóli elővétele, új környezetben való
felhasználása. A tanári munkát a letölthető tanmenetek és tanári kézikönyvek
segítik. A sorozatot ajánljuk mindazoknak, akik a következőket várják el
napjaink irodalomkönyveitől: szaktudományi megalapozottságot; kipróbált,
bejáratott szövegfeldolgozási és tanulástechnikai módszerek alkalmazását;
változatos, bőséges feladatanyag szerepeltetését, amely alkalmas az irodalmi
ismeretanyag elsajátíttatására, valamint képességfejlesztésre; olyan szöveg- és
feladatapparátus alkalmazását, amely a mindennapi élet problémáira, a diákokat
foglalkoztató kérdésekre is fókuszál; az olvasás kedv felkeltésére alkalmas
szemelvényanyag szerepeltetését; a tanórai differenciálás lehetőségét a
taneszközök segítségével.
múlttal rendelkező szerzők írták: a tankönyveket Alföldy Jenő
(irodalomtörténész, kritikus, szerkesztő) és Valaczka András (a KID-program
kidolgozója, szerkesztő, tanár), a munkafüzeteket Szmolyan Gabriella (tanár). A
sorozat tankönyvei és munkafüzetei illeszkednek mind az általános iskolák
tanterveinek ?A? és ?B? változatához, mind pedig a hat- és nyolcosztályos
gimnáziumok tanterveihez. A megszokott és a gyakorlatban jól bevált Alföldy
Jenő-féle tankönyvsorozat az Ikerkönyvek újításaival gazdagodott. A tankönyvek a
tananyagot hagyományos módon dolgozzák fel, azaz a szemelvények értelmezése
kérdések és feladatok segítségével történik, emellett a korosztály számára
érthetően megfogalmazott irodalomelméleti és irodalomtörténeti háttéranyag
segíti az olvasmányanyag befogadását. A tankönyvek a tantervekben előírt
tartalmak feldolgozása mellett következetesen nyújtanak segítséget a
szövegértési és szövegalkotási kompetenciák, valamint a gondolkodási képességek
és a vitakészség fejlesztéséhez. Továbbgondolásra, önálló vélemény
megfogalmazásra ösztönöznek az elemzett szemelvények problémafelvetéseihez
kapcsolódó rövid, esszészerű írások, amelyek különböző szakterületekről vagy épp
a mindennapi életből hoznak példákat. A tantárgy iránti érdeklődés, az olvasási
kedv felkeltésére tesz kísérletet a népszerű kortárs ifjúsági irodalom
alkotásainak szerepeltetése a tankönyvekben és a munkafüzetekben egyaránt. A
munkafüzetek bőséges feladatanyaga alkalmas az algoritmikus gondolkodás
fejlesztésére, a szintetizáló képesség kialakítására. Utóbbi érdekében
folyamatosan történik visszautalás a már tanult ismeretekre, a feladatok
megoldásához elengedhetetlen ezek újbóli elővétele, új környezetben való
felhasználása. A tanári munkát a letölthető tanmenetek és tanári kézikönyvek
segítik. A sorozatot ajánljuk mindazoknak, akik a következőket várják el
napjaink irodalomkönyveitől: szaktudományi megalapozottságot; kipróbált,
bejáratott szövegfeldolgozási és tanulástechnikai módszerek alkalmazását;
változatos, bőséges feladatanyag szerepeltetését, amely alkalmas az irodalmi
ismeretanyag elsajátíttatására, valamint képességfejlesztésre; olyan szöveg- és
feladatapparátus alkalmazását, amely a mindennapi élet problémáira, a diákokat
foglalkoztató kérdésekre is fókuszál; az olvasás kedv felkeltésére alkalmas
szemelvényanyag szerepeltetését; a tanórai differenciálás lehetőségét a
taneszközök segítségével.
Adatlap
Ár: | 1.400 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2024.12.21 |
Eddig megtekintették 30 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Irodalom 7. Olvasókönyv a hetedik évfolyam számára - NT-1171" című hirdetést látja. (fent)