Betöltés...

Irodalom 6. - AP-060514

Az irodalomóra és az irodalomtanítás az egyik legbonyolultabb pedagógiai
tevékenység. Tudomány és művészet egyszerre. A szakterület tudománya és az
átadás művészete, amely a gyerekeket az irodalmat olvasó, értő, szerető
felnőttekké képes nevelni. Az Irodalom 5-8. tankönyvcsalád elkészítésekor a
szerzők fontosnak tartották, hogy egy osztályon belül a jobb képességűek és a
fejlesztésre szorulók számára is megfelelő kérdésekkel, feladatokkal történjen
az anyag feldolgozása. A tankönyvekben az irodalomelméleti fogalmak mindig
alkalmazás közben, magyarázattal, meghatározással együtt jelennek meg. A
megjegyzendő fogalmak félkövér betűkkel vannak kiemelve, illetve a könyvek végén
megtalálhatók a Fogalomtárban. A szemelvényanyagot úgy válogattuk össze, hogy az
alkalmas legyen a különböző nevelési területek, többek között az erkölcsi, az
esztétikai, a hazaszeretetre, a családi életre nevelés fejlesztésére. Ugyanakkor
törekedtünk a helyi kulturális hagyományok bekapcsolására is, ösztönöztük a
tanulókat ezek felkutatására. Ahol lehetőség volt rá, ott éltünk a tantárgyak
közötti koncentrációval is. Ahol a művek között választani lehetett, ott a
klasszikus mű és a modern, mai alkotás összhangjának a megteremtésére
törekedtünk. Igazán mai, kortárs szerzők művei is bekerültek a könyvbe, többek
között Tóth Krisztina, Varró Dániel Lackfi János. A könyvekben együtt szerepel
az elmélet és a gyakorlat, emellett a szerzők alkalmazzák a folyamatolvasás
(process reading) módszerét is. A feladatok a tankönyv és a munkafüzet esetén is
kiváló alkalmat teremtenek a differenciálásra, a kooperatív tevékenységformákra.
A tankönyvben és a munkafüzetben isjelen vannak a szeriális képességeket
fejlesztő feladatok is, a játékos kérdések pedig valamennyi kompetencia
fejlesztését szolgálják. A tankönyvi feladatok előtti kis ikonok a munkaformákra
tesznek javaslatot (Párban dolgozz!, Csoportban dolgozz!), és a füzetben való
munkavégzésre buzdítanak (A füzetben dolgozz!). A tankönyvcsalád fejlesztése
során soha nem tévesztjük szem elől, hogy a különböző ismeretek elsajátítása
csak eszköz tanulóink műveltségének, világszemléletének kialakításában és
formálásában. A legfontosabb feladat az irodalom megszerettetése, az olvasási
kedv felébresztése és megerősítése. A tankönyvcsalád részei: Irodalom 5.
Irodalom munkafüzet 5. Irodalom 6. Irodalom munkafüzet 6. Irodalom 7. Irodalom
munkafüzet 7. Irodalom 8. Irodalom munkafüzet 8.

Tovább
Adatlap
Ár: 1.550 Ft
Könyvkereső: Iskolai / Tankönyvek
 
Feladás dátuma: 2024.08.24
Eddig megtekintették 23 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Irodalom 6. - AP-060514
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Irodalom 6. - AP-060514" című hirdetést látja. (fent)