MIÉRT VÁLNAK ZSARNOKKÁ A GYEREKEINK? AVAGY: A GYERMEKKOR ELR
Szerző: Michael Winterhoff Dialóg Campus Kiadó, 2010 Tanulmány egy lelki hibával
élő társadalomról ? felrázó és egyben megdöbbentő analízis. Óriási vitát kiváltó
könyvsiker, 450 000 eladott példányszám. A könyv egy nemzetközi bestseller
magyar kiadása. Azoknak szól, akik a szerzővel együtt meg kívánják akadályozni
azt, hogy társadalmunk egyszer csak gyűlölni kezdje saját félrenevelt gyermekeit
és szembeforduljon velük. Meglepő és egyben megdöbbentő elemzésében a könyv
pszichiáter szerzője rámutat arra, hogy a modern - különösen az úgynevezett
68-as, a tekintélyelvet tagadó - nevelési elvek milyen érzelmi visszaélésekhez
vezetnek gyermekeinkkel szemben, és ezt praxisából vett szemléletes példákkal,
esetekkel illusztrálja. Szakvéleménye egyértelmű: gyerekeink csak akkor
válhatnak érett felnőttekké, ha nem raboljuk el gyerekkorukat, azaz nem ?kis
felnőttként?, hanem ismét nevelendő gyermekekként bánunk velük. A kötet adatai:
Formátum: 123x185 mm Kötés: kartonált Kiadási év: 2010 Terjedelem: 192 oldal
Tartalom: 1. fejezet Nevelési szükségállapot szuperanyukákkal ? avagy: amikor
gyerekeinkből zsarnokok lesznek 11 Rögtön egy példa: Márk, avagy egy szokványos
nap az alsó tagozatban 20 2. fejezet Mi történt a gyerekeinkkel? Muffinokról és
meg nem írt házi feladatokról 25 Adjuk át a hatalmat a gyerekeknek! Adjuk át a
hatalmat a gyerekeknek? 29 Sára 31 A gyerekekkel való normális bánásmódról és a
gyerekek normális fejlődéséről 33 Ahogy a gyerek látja a világot: világképek 34
Klaudia 42 Nem egyedi eset 47 A birodalom visszavág 51 Az egészségestől a
kórosig ? avagy: miért téves az éppen aktuális nevelési viták kiindulópontja? 57
Interjú egy érintettel ? a tanárok ma ilyennek élik meg az iskolát 60 Fülöp 65
Néhány eset a praxisomból 68 3. fejezet Miért játszik a psziché olyan fontos
szerepet? 71 Egy egészséges lélek szilánkjai 75 Gyakorlat teszi a mestert ?
avagy: a lelki funkciók csak folyamatos gyakorlással alakulnak ki 78 Adrián 81
4. fejezet A hanyatlás lépcsőfokai ? az intuitív neveléstől a szimbiózisig 83 Az
iskolák lépnek 84 Mit jelent ez a gyermek szülőről alkotott képe szemszögéből?
85 Klasszikus nevelés ? az emberi intuíció értékéről 87 Példa: a tanárnő
beszámolója egy átlagos napról 90 5. fejezet Az első kapcsolati zavar: partneri
viszony ? avagy: a gyerekek kényszerű felszabadítása az alárendeltségből 91 A
kínálat a gyerekek szükségleteihez igazodik ? partnerségi koncepciók az óvodában
94 Nincs valami egyszerűbb? A partneri viszony koncepciói az iskolában 103
Példa: az alsó tagozatos tanár beszámolója Bencéről aki nem akar hallani 109 6.
fejezet A második kapcsolati zavar: projekció ? avagy: a szülők alárendelik
magukat a gyereknek 111 A gyerek mint mérce (a szülők projekciója) 115 A gyerek
azért van, hogy engem szeretni lehessen 116 Ugyan, hagyja már azt a gyereket!
122 A családon kívüli környezet nyomása 122 A nagyszülők azért vannak, hogy
kényeztessék a gyereket ? nyomás a családon belül 125 Példa: Márton és a kis
laborkészlet 128 7. fejezet A harmadik kapcsolati zavar: szimbiózis ? avagy:
amikor a szülő pszichéje egybeolvad a gyermekével 131 Az ember-idegsejt 134
Marci 135 Ahogy a szimbiózisban a gyerek a felnőtt testrészévé válik 137 A
gyerek impulzusainak saját ingerekként való feldolgozása 139 A gyerek semmit nem
csinál ?direkt? 141 A felnőtt reflexszerűen reagál a gyerek kapcsolatfelvételére
? ahogy a szimbiózis a gyerekkel szembeni erőszakká alakulhat 143 A gyerek lelki
fejlődésére gyakorolt hatások 145 Útban egy olyan világ felé, ahol gyűlölni
fogják a gyerekeket 149 Tanár a virtuális pellengéren ? terrorizálás a
cybertérben 157 Kitérő: kitekintés a jövőbe ? a japán hikikomorik példája 160
Példák 163 8. fejezet A megzavart társadalom 167 9. fejezet Ahová el kell
jutnunk: helyre kell állítanunk a kapcsolatteremtési képességet ? avagy: újra
gyereknek kell tekintenünk a gyereket 181 Óvoda és alsó tagozat: ahol sürgős
változtatások kellenek 184 A nagyszülők új feladatai 187 A fordulat feltétele: a
megoldást meg kell előznie a felismerésnek 188
élő társadalomról ? felrázó és egyben megdöbbentő analízis. Óriási vitát kiváltó
könyvsiker, 450 000 eladott példányszám. A könyv egy nemzetközi bestseller
magyar kiadása. Azoknak szól, akik a szerzővel együtt meg kívánják akadályozni
azt, hogy társadalmunk egyszer csak gyűlölni kezdje saját félrenevelt gyermekeit
és szembeforduljon velük. Meglepő és egyben megdöbbentő elemzésében a könyv
pszichiáter szerzője rámutat arra, hogy a modern - különösen az úgynevezett
68-as, a tekintélyelvet tagadó - nevelési elvek milyen érzelmi visszaélésekhez
vezetnek gyermekeinkkel szemben, és ezt praxisából vett szemléletes példákkal,
esetekkel illusztrálja. Szakvéleménye egyértelmű: gyerekeink csak akkor
válhatnak érett felnőttekké, ha nem raboljuk el gyerekkorukat, azaz nem ?kis
felnőttként?, hanem ismét nevelendő gyermekekként bánunk velük. A kötet adatai:
Formátum: 123x185 mm Kötés: kartonált Kiadási év: 2010 Terjedelem: 192 oldal
Tartalom: 1. fejezet Nevelési szükségállapot szuperanyukákkal ? avagy: amikor
gyerekeinkből zsarnokok lesznek 11 Rögtön egy példa: Márk, avagy egy szokványos
nap az alsó tagozatban 20 2. fejezet Mi történt a gyerekeinkkel? Muffinokról és
meg nem írt házi feladatokról 25 Adjuk át a hatalmat a gyerekeknek! Adjuk át a
hatalmat a gyerekeknek? 29 Sára 31 A gyerekekkel való normális bánásmódról és a
gyerekek normális fejlődéséről 33 Ahogy a gyerek látja a világot: világképek 34
Klaudia 42 Nem egyedi eset 47 A birodalom visszavág 51 Az egészségestől a
kórosig ? avagy: miért téves az éppen aktuális nevelési viták kiindulópontja? 57
Interjú egy érintettel ? a tanárok ma ilyennek élik meg az iskolát 60 Fülöp 65
Néhány eset a praxisomból 68 3. fejezet Miért játszik a psziché olyan fontos
szerepet? 71 Egy egészséges lélek szilánkjai 75 Gyakorlat teszi a mestert ?
avagy: a lelki funkciók csak folyamatos gyakorlással alakulnak ki 78 Adrián 81
4. fejezet A hanyatlás lépcsőfokai ? az intuitív neveléstől a szimbiózisig 83 Az
iskolák lépnek 84 Mit jelent ez a gyermek szülőről alkotott képe szemszögéből?
85 Klasszikus nevelés ? az emberi intuíció értékéről 87 Példa: a tanárnő
beszámolója egy átlagos napról 90 5. fejezet Az első kapcsolati zavar: partneri
viszony ? avagy: a gyerekek kényszerű felszabadítása az alárendeltségből 91 A
kínálat a gyerekek szükségleteihez igazodik ? partnerségi koncepciók az óvodában
94 Nincs valami egyszerűbb? A partneri viszony koncepciói az iskolában 103
Példa: az alsó tagozatos tanár beszámolója Bencéről aki nem akar hallani 109 6.
fejezet A második kapcsolati zavar: projekció ? avagy: a szülők alárendelik
magukat a gyereknek 111 A gyerek mint mérce (a szülők projekciója) 115 A gyerek
azért van, hogy engem szeretni lehessen 116 Ugyan, hagyja már azt a gyereket!
122 A családon kívüli környezet nyomása 122 A nagyszülők azért vannak, hogy
kényeztessék a gyereket ? nyomás a családon belül 125 Példa: Márton és a kis
laborkészlet 128 7. fejezet A harmadik kapcsolati zavar: szimbiózis ? avagy:
amikor a szülő pszichéje egybeolvad a gyermekével 131 Az ember-idegsejt 134
Marci 135 Ahogy a szimbiózisban a gyerek a felnőtt testrészévé válik 137 A
gyerek impulzusainak saját ingerekként való feldolgozása 139 A gyerek semmit nem
csinál ?direkt? 141 A felnőtt reflexszerűen reagál a gyerek kapcsolatfelvételére
? ahogy a szimbiózis a gyerekkel szembeni erőszakká alakulhat 143 A gyerek lelki
fejlődésére gyakorolt hatások 145 Útban egy olyan világ felé, ahol gyűlölni
fogják a gyerekeket 149 Tanár a virtuális pellengéren ? terrorizálás a
cybertérben 157 Kitérő: kitekintés a jövőbe ? a japán hikikomorik példája 160
Példák 163 8. fejezet A megzavart társadalom 167 9. fejezet Ahová el kell
jutnunk: helyre kell állítanunk a kapcsolatteremtési képességet ? avagy: újra
gyereknek kell tekintenünk a gyereket 181 Óvoda és alsó tagozat: ahol sürgős
változtatások kellenek 184 A nagyszülők új feladatai 187 A fordulat feltétele: a
megoldást meg kell előznie a felismerésnek 188
Adatlap
Ár: | 2.500 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Könyvkereső: | EGYÉB |
Feladás dátuma: | 2024.11.24 |
Eddig megtekintették 12 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "MIÉRT VÁLNAK ZSARNOKKÁ A GYEREKEINK? AVAGY: A GYERMEKKOR ELR" című hirdetést látja. (fent)