Szivák Júlia - Hinduizmus és média a 21. században
Szivák Júlia 2016-ban végzett az ELTE Indológia Tanszékén indológusként,
2021-ben pedig a Birmingham City Universityn doktorált média és kultúratudomány
szakon. 2015 óta a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Modern Kelet-Ázsia
Kutatócsoportjának tagja, illetve 2022 óta a PPKE BTK Kínai Tanszékének egyetemi
tanársegédje. Tudományos érdeklődésének középpontjában az indiai populáris
kultúra és ennek társadalmi vetületei állnak. India 21. százada a nagy
változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik, ami a társadalmat komoly
dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és globalizációs hatások
összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés különösen izgalmasan
jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol akár szimbolikus, akár
egészen konkrét formában jelennek meg különböző érvrendszerek és hitvilágok,
amelyek az indiai társadalom legszélesebb rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a
hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai szempontból legjelentősebb
vallásának megjelenését vizsgálja a média és populáris kultúra világában. A
könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző alakjainak reprezentációit, a
populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre gyakorolt hatását, illetve a
politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt hatását.
2021-ben pedig a Birmingham City Universityn doktorált média és kultúratudomány
szakon. 2015 óta a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Modern Kelet-Ázsia
Kutatócsoportjának tagja, illetve 2022 óta a PPKE BTK Kínai Tanszékének egyetemi
tanársegédje. Tudományos érdeklődésének középpontjában az indiai populáris
kultúra és ennek társadalmi vetületei állnak. India 21. százada a nagy
változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik, ami a társadalmat komoly
dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és globalizációs hatások
összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés különösen izgalmasan
jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol akár szimbolikus, akár
egészen konkrét formában jelennek meg különböző érvrendszerek és hitvilágok,
amelyek az indiai társadalom legszélesebb rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a
hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai szempontból legjelentősebb
vallásának megjelenését vizsgálja a média és populáris kultúra világában. A
könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző alakjainak reprezentációit, a
populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre gyakorolt hatását, illetve a
politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt hatását.
Adatlap
Ár: | 2.240 Ft |
Könyvkereső: | Vallási, egyházi |
Feladás dátuma: | 2024.06.27 |
Eddig megtekintették 2 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Szivák Júlia - Hinduizmus és média a 21. században" című hirdetést látja. (fent)