Maros Judit - KON-TAKT 3. Lehrbuch - OH-NEM11T
A tankönyvcsalád egy a modern nyelvtanítási módszereken alapuló,
tanulóközpontú, cselekvésorientált négy kötetből álló sorozat, kezdő szintről
haladó szintig fejleszti a nyelvtudást. (A1-B2). Következetesen megvalósítja a
négy alapkészség (beszédértés, beszéd, olvasás és írás) egymásra épülő
fejlesztését, a kerettantervnek megfelelő progressziót mutat. A sorozat
felépítése világos és logikus, a leckék következetesen visszatérő részekből
(Takt) állnak. Egy tankönyv összesen nyolc leckét, ezen belül négy részt és két
ismétlő leckét tartalmaz. Az új ismeretek tanításában a ciklikus elvet követi. A
feladatokban érzékelhető a feladatok komplexitásának növekedése, a nyelvtani
tartalmakat fokozatosan bővíti, ugyanakkor rendszeresen visszatér a már
elsajátított anyaghoz (Rück-Takt). Átgondolt tagoltságának köszönhetően a diák
számára is érzékletesen követhető nyelvi fejlődése, illetve a tanár számára jól
körülhatárolható egységekre bontja a tudás közvetítését és számonkérését. A
tananyag felhasználóbarát, illeszkedik a célcsoport életkori sajátosságaihoz és
igényeihez. A kommunikációs szándékok a célcsoport számára relevánsak. A kötet
az ismeretek tanulásánál figyelembe veszi, hogy ebben az életkorban a diákokat
segíti a szabályszerűségek önálló felismerése és azok alkalmazása. Épít a
célcsoport feltételezhető, nyelvórán kívül szerzett ismereteire. Témaköreiben,
szituációiban, rendkívül humoros illusztrációival módot ad az azonosulásra,
illetve arra is, hogy a tanulók saját magukról beszélhessenek, és megtanuljanak
beszélni. A humor mint a motiváció egyik legfontosabb eszköze jól tettenérhető a
sorozatban. A tanulandó nyelvtani anyag az egyes leckékben alkalmazkodik a
témához és a kommunikációs szándékhoz. A modern nyelvtanítási elmélet egyik
fontos alapelvének megfelelően - learning by doing - a nyelvtani elemek
fokozatos és önálló feldolgozása ?felfedező? (induktív) módon történik. A
tananyag kiválasztás alapelve az aktív, feladatközpontú tanulás / tanítás. Abból
indul ki, hogy valós élethelyzetekben milyen nyelvi eszközökre van szüksége a
tanulóknak ahhoz, hogy a kommunikációs céljukat elérjék. A nyelvet eszközként és
nem célként kezeli. Az arányosan kijelölt részcélok elérésével felkészíti a
tanulót arra, hogy az érettségin szereplő, mind a négy alapkészséget mérő
feladatokat - a nyelvórákon elsajátított stratégiák tudatosan alkalmazásával -
eredményesen oldja meg, majd e stratégiákra támaszkodva később nyelvtudását
önállóan szinten tartsa, illetve továbbfejlessze. A sorozat bőséges lehetőséget
ad a tanulónak Magyarország kultúrájának bemutatására német nyelven. Kiemelten
fontos területként kezeli az országismeretet, hiszen a nyelvtanulónak a
valóságos idegennyelv-használati szituációban is éppen sajátmagáról / a saját
hazájáról kell megnyilvánulni. A német nyelvű területek országismereti
tudnivalói is kellő mennyiségben szerepelnek, mindenkor figyelembe veszik a
célcsoport érdeklődését. A magyar nyelvtanulók igényeihez alkalmazkodva ? a
pluricenrikus elvet is követve ? több osztrák példa is szerepel. Megjelennek
explicit és implicit információk is. Az országismereti tartalmak nyitottak vagy
?nyithatók? ? lehet beszélni róluk, értelmezni őket, esetleg vitatkozni róluk. A
leckék mindegyike az interkulturális kompetencia fejlesztését tartja szem előtt,
azáltal, hogy a könyv használóját saját és más idegen kultúrák
összehasonlítására készteti. A korosztálynak megfelelően fejleszti a német
nyelvhez és azon kommunikációs partnerekhez való pozitív érzelmi beállítódást. A
tankönyvhöz tartozó munkafüzet gazdag gyakorló anyagot tartalmaz, amely a
csoporton belüli differenciálást ie biztosítja a tanár számára. Minden tankönyvi
leckéhez tartozik egy azonos terjedelmű munkafüzeti gyakorló egység, valamint
nyelvtani összefoglalás és szólista. A harmadik kötettől a munkafüzeti leckék
kiegészülnek egy kétoldalas érettségin előforduló feladatokat tartalmazó résszel
(Abi-Takt). A sorozat egészére jellemző a tudatos felkészítés a középszintű
illetve emelt szintű érettségire. Minden kötethez tartozik hanganyag. A tanárok
munkáját kézikönyv, a kiadó honlapjáról letölthető elektronikus kiegészítő
anyagok, ingyenesen letölthető tanmenet segítik. A Kon-Takt tankönyvcsalád első
három kötetével a középszintű (B1), a negyedik kötetével az emelt szintű (B2)
érettségi vizsga követelményei sikeresen teljesíthetők.
tanulóközpontú, cselekvésorientált négy kötetből álló sorozat, kezdő szintről
haladó szintig fejleszti a nyelvtudást. (A1-B2). Következetesen megvalósítja a
négy alapkészség (beszédértés, beszéd, olvasás és írás) egymásra épülő
fejlesztését, a kerettantervnek megfelelő progressziót mutat. A sorozat
felépítése világos és logikus, a leckék következetesen visszatérő részekből
(Takt) állnak. Egy tankönyv összesen nyolc leckét, ezen belül négy részt és két
ismétlő leckét tartalmaz. Az új ismeretek tanításában a ciklikus elvet követi. A
feladatokban érzékelhető a feladatok komplexitásának növekedése, a nyelvtani
tartalmakat fokozatosan bővíti, ugyanakkor rendszeresen visszatér a már
elsajátított anyaghoz (Rück-Takt). Átgondolt tagoltságának köszönhetően a diák
számára is érzékletesen követhető nyelvi fejlődése, illetve a tanár számára jól
körülhatárolható egységekre bontja a tudás közvetítését és számonkérését. A
tananyag felhasználóbarát, illeszkedik a célcsoport életkori sajátosságaihoz és
igényeihez. A kommunikációs szándékok a célcsoport számára relevánsak. A kötet
az ismeretek tanulásánál figyelembe veszi, hogy ebben az életkorban a diákokat
segíti a szabályszerűségek önálló felismerése és azok alkalmazása. Épít a
célcsoport feltételezhető, nyelvórán kívül szerzett ismereteire. Témaköreiben,
szituációiban, rendkívül humoros illusztrációival módot ad az azonosulásra,
illetve arra is, hogy a tanulók saját magukról beszélhessenek, és megtanuljanak
beszélni. A humor mint a motiváció egyik legfontosabb eszköze jól tettenérhető a
sorozatban. A tanulandó nyelvtani anyag az egyes leckékben alkalmazkodik a
témához és a kommunikációs szándékhoz. A modern nyelvtanítási elmélet egyik
fontos alapelvének megfelelően - learning by doing - a nyelvtani elemek
fokozatos és önálló feldolgozása ?felfedező? (induktív) módon történik. A
tananyag kiválasztás alapelve az aktív, feladatközpontú tanulás / tanítás. Abból
indul ki, hogy valós élethelyzetekben milyen nyelvi eszközökre van szüksége a
tanulóknak ahhoz, hogy a kommunikációs céljukat elérjék. A nyelvet eszközként és
nem célként kezeli. Az arányosan kijelölt részcélok elérésével felkészíti a
tanulót arra, hogy az érettségin szereplő, mind a négy alapkészséget mérő
feladatokat - a nyelvórákon elsajátított stratégiák tudatosan alkalmazásával -
eredményesen oldja meg, majd e stratégiákra támaszkodva később nyelvtudását
önállóan szinten tartsa, illetve továbbfejlessze. A sorozat bőséges lehetőséget
ad a tanulónak Magyarország kultúrájának bemutatására német nyelven. Kiemelten
fontos területként kezeli az országismeretet, hiszen a nyelvtanulónak a
valóságos idegennyelv-használati szituációban is éppen sajátmagáról / a saját
hazájáról kell megnyilvánulni. A német nyelvű területek országismereti
tudnivalói is kellő mennyiségben szerepelnek, mindenkor figyelembe veszik a
célcsoport érdeklődését. A magyar nyelvtanulók igényeihez alkalmazkodva ? a
pluricenrikus elvet is követve ? több osztrák példa is szerepel. Megjelennek
explicit és implicit információk is. Az országismereti tartalmak nyitottak vagy
?nyithatók? ? lehet beszélni róluk, értelmezni őket, esetleg vitatkozni róluk. A
leckék mindegyike az interkulturális kompetencia fejlesztését tartja szem előtt,
azáltal, hogy a könyv használóját saját és más idegen kultúrák
összehasonlítására készteti. A korosztálynak megfelelően fejleszti a német
nyelvhez és azon kommunikációs partnerekhez való pozitív érzelmi beállítódást. A
tankönyvhöz tartozó munkafüzet gazdag gyakorló anyagot tartalmaz, amely a
csoporton belüli differenciálást ie biztosítja a tanár számára. Minden tankönyvi
leckéhez tartozik egy azonos terjedelmű munkafüzeti gyakorló egység, valamint
nyelvtani összefoglalás és szólista. A harmadik kötettől a munkafüzeti leckék
kiegészülnek egy kétoldalas érettségin előforduló feladatokat tartalmazó résszel
(Abi-Takt). A sorozat egészére jellemző a tudatos felkészítés a középszintű
illetve emelt szintű érettségire. Minden kötethez tartozik hanganyag. A tanárok
munkáját kézikönyv, a kiadó honlapjáról letölthető elektronikus kiegészítő
anyagok, ingyenesen letölthető tanmenet segítik. A Kon-Takt tankönyvcsalád első
három kötetével a középszintű (B1), a negyedik kötetével az emelt szintű (B2)
érettségi vizsga követelményei sikeresen teljesíthetők.
Adatlap
Ár: | 2.600 Ft |
Könyvkereső: | Nyelvtanulási |
Feladás dátuma: | 2024.11.12 |
Eddig megtekintették 5 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Maros Judit - KON-TAKT 3. Lehrbuch - OH-NEM11T" című hirdetést látja. (fent)