Betöltés...

Az életvilág mediatizálódása

Az életvilág mediatizálódása A mindennapi élet nagy átalakuláson ment keresztül
az utóbbi évtizedekben. Miközben a korábbi idők embereit javarészt a szemtől
szembeni kommunikációk formálták, addig mi egyre inkább igénybe vesszük az olyan
médiumokat, technikai eszközöket és platformokat információszerzésre és
kapcsolattartásra, mint az okostelefonok, a számítógépek, a közösségi média, az
online hírportálok vagy az üzenetküldő szolgáltatások. A jelen életvilága
mediatizálódik, s ez hatással van nemcsak az interakcióink formájára és
tartalmára, hanem gondolkodásunkra és a világhoz való viszonyunkra is. Jelen
könyv e korszakos átalakulást kívánja a szociológiai-társadalomtudományos, és
különösen a fenomenológiai nézőpont alkalmazásával értelmezni. A kötet az
életvilág mediatizálódásának szélesebb elméleti keretén belül értelmezi a
társadalmi cselekvők tapasztalati mintázatait, tipikus élményeit az olyan
területek kapcsán, mint a közösségi média különféle platformjai, az online
meetingek és videótelefonálás, az online videójátékok, a self-tracking vagy a
műholdas navigáció. Az életvilág mediatizálódási folyamatai ugyanakkor számos,
az értelmes és jó élettel kapcsolatos kérdést is felvetnek, így ez a könyv annak
is utána kíván járni, hogy vajon az életvilág mediatizálódása milyen új
csapdahelyzeteket teremt, és milyen elvek alkalmazása jelenthet némi védelmet
ezekkel szemben. BERGER VIKTOR (1981), szociológus, a PTE BTK Szociológia
Tanszékének oktatója. Publikációi felölelik a szociológiaelmélet, a szociológiai
térelméletek és az online társadalmi jelenségek fenomenológiai értelmezésének
témaköreit. Előző megjelent kötete a kiadónál: Térré szőtt társadalmiság - A tér
kategóriája a szociológiaelméletekben (2018).

Tovább
Adatlap
Ár: 2.290 Ft
Könyvkereső: Tudományos és dokumentum
 
Feladás dátuma: 2025.01.21
Eddig megtekintették 7 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Az életvilág mediatizálódása
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Az életvilág mediatizálódása" című hirdetést látja. (fent)