![Betöltés...](/templates/pictures/ajax-loader.gif)
Berger Viktor - Az életvilág mediatizálódása
A mindennapi élet nagy átalakuláson ment keresztül az utóbbi évtizedekben.
Miközben a korábbi idők embereit javarészt a szemtől szembeni kommunikációk
formálták, addig mi egyre inkább igénybe vesszük az olyan médiumokat, technikai
eszközöket és platformokat információszerzésre és kapcsolattartásra, mint az
okostelefonok, a számítógépek, a közösségi média, az online hírportálok vagy az
üzenetküldő szolgáltatások. A jelen életvilága mediatizálódik, s ez hatással van
nemcsak az interakcióink formájára és tartalmára, hanem gondolkodásunkra és a
világhoz való viszonyunkra is. Jelen könyv e korszakos átalakulást kívánja a
szociológiai-társadalomtudományos, és különösen a fenomenológiai nézőpont
alkalmazásával értelmezni. A kötet az életvilág mediatizálódásának szélesebb
elméleti keretén belül értelmezi a társadalmi cselekvők tapasztalati
mintázatait, tipikus élményeit az olyan területek kapcsán, mint a közösségi
média különféle platformjai, az online meetingek és videótelefonálás, az online
videójátékok, a self-tracking vagy a műholdas navigáció. Az életvilág
mediatizálódási folyamatai ugyanakkor számos, az értelmes és jó élettel
kapcsolatos kérdést is felvetnek, így ez a könyv annak is utána kíván járni,
hogy vajon az életvilág mediatizálódása milyen új csapdahelyzeteket teremt, és
milyen elvek alkalmazása jelenthet némi védelmet ezekkel szemben. BERGER VIKTOR
(1981), szociológus, a PTE BTK Szociológia Tanszékének oktatója. Publikációi
felölelik a szociológiaelmélet, a szociológiai térelméletek és az online
társadalmi jelenségek fenomenológiai értelmezésének témaköreit. Előző megjelent
kötete a kiadónál: Térré szőtt társadalmiság - A tér kategóriája a
szociológiaelméletekben (2018).
Miközben a korábbi idők embereit javarészt a szemtől szembeni kommunikációk
formálták, addig mi egyre inkább igénybe vesszük az olyan médiumokat, technikai
eszközöket és platformokat információszerzésre és kapcsolattartásra, mint az
okostelefonok, a számítógépek, a közösségi média, az online hírportálok vagy az
üzenetküldő szolgáltatások. A jelen életvilága mediatizálódik, s ez hatással van
nemcsak az interakcióink formájára és tartalmára, hanem gondolkodásunkra és a
világhoz való viszonyunkra is. Jelen könyv e korszakos átalakulást kívánja a
szociológiai-társadalomtudományos, és különösen a fenomenológiai nézőpont
alkalmazásával értelmezni. A kötet az életvilág mediatizálódásának szélesebb
elméleti keretén belül értelmezi a társadalmi cselekvők tapasztalati
mintázatait, tipikus élményeit az olyan területek kapcsán, mint a közösségi
média különféle platformjai, az online meetingek és videótelefonálás, az online
videójátékok, a self-tracking vagy a műholdas navigáció. Az életvilág
mediatizálódási folyamatai ugyanakkor számos, az értelmes és jó élettel
kapcsolatos kérdést is felvetnek, így ez a könyv annak is utána kíván járni,
hogy vajon az életvilág mediatizálódása milyen új csapdahelyzeteket teremt, és
milyen elvek alkalmazása jelenthet némi védelmet ezekkel szemben. BERGER VIKTOR
(1981), szociológus, a PTE BTK Szociológia Tanszékének oktatója. Publikációi
felölelik a szociológiaelmélet, a szociológiai térelméletek és az online
társadalmi jelenségek fenomenológiai értelmezésének témaköreit. Előző megjelent
kötete a kiadónál: Térré szőtt társadalmiság - A tér kategóriája a
szociológiaelméletekben (2018).
![Tovább](/templates/pictures/tovabb1.png)
Adatlap
Ár: | 2.240 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2024.07.25 |
Eddig megtekintették 2 alkalommal |
A hirdető adatai
![Tovább](/templates/pictures/tovabb2.png)
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Berger Viktor - Az életvilág mediatizálódása" című hirdetést látja. (fent)