![Betöltés...](/templates/pictures/ajax-loader.gif)
Benedek István - Óvodavezetés másképpen?!
Az óvodai nevelés csodálatos világa, a naponta megújulni képes ingergazdag
környezete adja az intézményes nevelés fundamentumát. Az óvodában elkezdett
személyiségfejlesztés, a tudatosan tervezett, szervezett, irányított pedagógiai
munka egész életre kiható, meghatározó felelősségteljes pedagógiai vállalkozás.
Hogyan hatnak a megváltozott gazdasági, társadalmi feltételek a mai óvodai
nevelésre? Hogyan és milyen módszerekkel tudjuk végezni nevelőmunkánkat? A
családok egy része válságot, másik része felemelkedést él át. Az önhibájukon
kívül vagy önhibájukból lecsúszó családok gyermekei éppen úgy ott vannak az
intézményes óvodai nevelésben, mint az átalakuló társadalom nyertes családjainak
gyermekei. Milyen új feladatokat, kihívást jelent ez a napi pedagógiai
gyakorlatra? Ilyen és hasonló kérdésekkel foglalkoztunk két tanéven át az
óvodamenedzseri képzésben részt vevő hallgatókkal. A képzés során elsajátított
ismeretekről, azok alkalmazásáról tesznek tanúbizonyságot a volt hallgatók. A
kötetben bemutatásra kerülő tanulmányok szerzői valamennyien óvónők, akik a
menedzserképzés során megfogalmazták óvodájuk önálló arculatát, pedagógiai
programját, a szükséges változtatási irányokat. A címben jelzett másképpen
kifejezés tehát erre is utal Arra keressük a válaszokat, hogy a
menedzser-szemléletű vezetési gyakorlat hogyan hat a napi pedagógiai munkára.
Bemutatjuk, hogy az állandóan szűkös és szűkülő erőforrásokat milyen
vezetéstechnikai és motivációs eszközökkel pótolhatja a professzionális vezető.
Tartalékot feltárni ma már csak az emberi erőforrás racionális felhasználásában
lehet, ezért hangsúlyozzuk az egyes fejezetekben a csapatmunka fontosságát
környezete adja az intézményes nevelés fundamentumát. Az óvodában elkezdett
személyiségfejlesztés, a tudatosan tervezett, szervezett, irányított pedagógiai
munka egész életre kiható, meghatározó felelősségteljes pedagógiai vállalkozás.
Hogyan hatnak a megváltozott gazdasági, társadalmi feltételek a mai óvodai
nevelésre? Hogyan és milyen módszerekkel tudjuk végezni nevelőmunkánkat? A
családok egy része válságot, másik része felemelkedést él át. Az önhibájukon
kívül vagy önhibájukból lecsúszó családok gyermekei éppen úgy ott vannak az
intézményes óvodai nevelésben, mint az átalakuló társadalom nyertes családjainak
gyermekei. Milyen új feladatokat, kihívást jelent ez a napi pedagógiai
gyakorlatra? Ilyen és hasonló kérdésekkel foglalkoztunk két tanéven át az
óvodamenedzseri képzésben részt vevő hallgatókkal. A képzés során elsajátított
ismeretekről, azok alkalmazásáról tesznek tanúbizonyságot a volt hallgatók. A
kötetben bemutatásra kerülő tanulmányok szerzői valamennyien óvónők, akik a
menedzserképzés során megfogalmazták óvodájuk önálló arculatát, pedagógiai
programját, a szükséges változtatási irányokat. A címben jelzett másképpen
kifejezés tehát erre is utal Arra keressük a válaszokat, hogy a
menedzser-szemléletű vezetési gyakorlat hogyan hat a napi pedagógiai munkára.
Bemutatjuk, hogy az állandóan szűkös és szűkülő erőforrásokat milyen
vezetéstechnikai és motivációs eszközökkel pótolhatja a professzionális vezető.
Tartalékot feltárni ma már csak az emberi erőforrás racionális felhasználásában
lehet, ezért hangsúlyozzuk az egyes fejezetekben a csapatmunka fontosságát
![Tovább](/templates/pictures/tovabb1.png)
Adatlap
Ár: | 1.700 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2025.02.09 |
Eddig megtekintették 5 alkalommal |
A hirdető adatai
![Tovább](/templates/pictures/tovabb2.png)
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Benedek István - Óvodavezetés másképpen?!" című hirdetést látja. (fent)