Mindfulness ABC
Mindfulness ABC Annyi mindenre tanítjuk gyermekeinket abban a reményben, hogy
így majd jobban boldogulnak az életben! De vajon tényleg elboldogulnak a
megszerzett tudással? És ez boldoggá is teszi őket? Már az óvodába és iskolába
kerülő gyerekek mindennapjainak is része a stressz, a szorongás, a has- és
fejfájás egy-egy feladat előtt! A teljesítmény- és eredményközpontúság
kikoptatja a gyerekekből a kíváncsiságot, nyitottságot, érdeklődést, és
óhatatlanul utoléri őket a rivalizálás, az összehasonlítgatás. Milyen eszközöket
tudunk átadni ennek orvoslására, és megerősíteni a gyerekek önmagukba vetett
hitét? Hogyan tudjuk javítani a figyelem képességét, hogy a gyerekek képesek
legyenek megtartani a fókuszt, vagy rugalmasan tudjanak váltani egyik feladatról
a másikra? Mindez komoly kihívás, hiszen kutatások bizonyítják, hogy egyre
csökken az az időtartam, melyben képesek vagyunk a koncentrációra. A mindfulness
(tudatos jelenlét) számos gyakorlati eszközt nyújt arra, hogyan támogathatjuk
meg magunkat és gyermekeinket a hétköznapok forgatagában. A könyvben szereplő,
5-10 éves gyerekeknek szóló gyakorlatok élvezetesek a számukra, mert kalandként,
játékként fogják fel őket. Segítségükkel felfedezik önmagukat, és olyan
készségeket sajátítanak el, amelyekkel képesek lesznek egy-egy feszült
élethelyzetben önmaguk támaszai, legjobb barátai lenni. Mindehhez nincs szükség
különleges eszközökre, felszerelésekre, körülményekre, ez pedig nagy segítség
szülőknek és pedagógusoknak egyaránt. A tudatos jelenlét értékei belenevelhetők
a következő generációkba. Tudatos gyerekekből tudatos kamaszok, majd fiatal
felnőttek válnak, akik egészséges kapcsolatot tudnak kialakítani magukkal és a
világgal. Lelki rugalmasságuknak köszönhetően képesek lesznek kezelni a feszült
élethelyzeteket, amikor kudarccal, visszaeséssel, kihívásokkal, elutasítással
találkoznak. Már kora gyermekkorban megtaníthatjuk, hogy bölcsebb, tudatosabb
hozzáállással az életük mindezekkel a nehézségekkel együtt is elégedett,
kiegyensúlyozott és örömteli lehet. A mindfulness lehetőséget teremt arra is,
hogy bizalmas, meghitt együttműködést építsünk ki szülőként és tanárként
gyermekeinkkel. Barta András, a Mindfulness Alapítvány kuratóriumi elnöke és
Christopher Willard, a Growing Up Mindful című könyv szerzője, a Harvard Medical
School tanára ajánlásával
így majd jobban boldogulnak az életben! De vajon tényleg elboldogulnak a
megszerzett tudással? És ez boldoggá is teszi őket? Már az óvodába és iskolába
kerülő gyerekek mindennapjainak is része a stressz, a szorongás, a has- és
fejfájás egy-egy feladat előtt! A teljesítmény- és eredményközpontúság
kikoptatja a gyerekekből a kíváncsiságot, nyitottságot, érdeklődést, és
óhatatlanul utoléri őket a rivalizálás, az összehasonlítgatás. Milyen eszközöket
tudunk átadni ennek orvoslására, és megerősíteni a gyerekek önmagukba vetett
hitét? Hogyan tudjuk javítani a figyelem képességét, hogy a gyerekek képesek
legyenek megtartani a fókuszt, vagy rugalmasan tudjanak váltani egyik feladatról
a másikra? Mindez komoly kihívás, hiszen kutatások bizonyítják, hogy egyre
csökken az az időtartam, melyben képesek vagyunk a koncentrációra. A mindfulness
(tudatos jelenlét) számos gyakorlati eszközt nyújt arra, hogyan támogathatjuk
meg magunkat és gyermekeinket a hétköznapok forgatagában. A könyvben szereplő,
5-10 éves gyerekeknek szóló gyakorlatok élvezetesek a számukra, mert kalandként,
játékként fogják fel őket. Segítségükkel felfedezik önmagukat, és olyan
készségeket sajátítanak el, amelyekkel képesek lesznek egy-egy feszült
élethelyzetben önmaguk támaszai, legjobb barátai lenni. Mindehhez nincs szükség
különleges eszközökre, felszerelésekre, körülményekre, ez pedig nagy segítség
szülőknek és pedagógusoknak egyaránt. A tudatos jelenlét értékei belenevelhetők
a következő generációkba. Tudatos gyerekekből tudatos kamaszok, majd fiatal
felnőttek válnak, akik egészséges kapcsolatot tudnak kialakítani magukkal és a
világgal. Lelki rugalmasságuknak köszönhetően képesek lesznek kezelni a feszült
élethelyzeteket, amikor kudarccal, visszaeséssel, kihívásokkal, elutasítással
találkoznak. Már kora gyermekkorban megtaníthatjuk, hogy bölcsebb, tudatosabb
hozzáállással az életük mindezekkel a nehézségekkel együtt is elégedett,
kiegyensúlyozott és örömteli lehet. A mindfulness lehetőséget teremt arra is,
hogy bizalmas, meghitt együttműködést építsünk ki szülőként és tanárként
gyermekeinkkel. Barta András, a Mindfulness Alapítvány kuratóriumi elnöke és
Christopher Willard, a Growing Up Mindful című könyv szerzője, a Harvard Medical
School tanára ajánlásával
Adatlap
Ár: | 3.190 Ft |
Könyvkereső: | Otthon, lakberendezés, család |
Feladás dátuma: | 2024.10.25 |
Eddig megtekintették 1 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Mindfulness ABC" című hirdetést látja. (fent)