Design - Tér- és formakultúra
Design - Tér- és formakultúra A tervezés egyike a legösszetettebb feladatoknak,
nemcsak képesség, hanem kiapadhatatlan kíváncsiság is kell hozzá. A könyv
azoknak szól, akik érdeklődőn tekintenek a világra, és tevékenyen vesznek részt
az épített és tárgyi környezet formálásában. Három téma ? a tér, a tárgy és az
ember ? koordinátarendszerében járja körbe a design és a tervezési módszertan
összefüggéseit és kérdésköreit. A gondolatébresztő, elmélkedésre ösztönző
felvetések során, ha szükséges, madártávlatból összegezve, máskor viszont a
részletekben elmerülve kísér el minket a designelmélet sűrűjében, és segít
felfedezni a tervezési gyakorlat tisztán belátható területeit. Megismerteti a
tervezők sajátos gondolkodását, a tervezői logika folyamatát, és bepillantást
enged a tervezési stratégiák/módszerek kulisszatitkaiba. Kitér a térbeli
formaalkotás alapelveire is, beleértve a térképzés pszichológiai és szociológiai
kontextusait. A könyv többek között az alábbi fontos felvetésekre igyekszik
választ keresni: Mi a design, és kik a designerek? Milyen új kérdésekkel kell
szembesülnie egy leendő tervezőnek, és mire fókuszáljon, ha el akarja kerülni a
tervezői csapdákat? Hogyan felelhet meg a design a globális, szociális és
kulturális etika jelenkori kihívásainak, és mindeközben hogyan lehet a
végeredmény ?szép, jó és igaz?? Hogyan hatnak viselkedésünkre a tér- és
tárgyformák, és mi a tervező felelőssége ebben a folyamatban? Mit mutatnak a
jövő trendjei a felhasználókról? Létezik-e átlagos felhasználó a 21. században?
Mi a design üzenete, és hogyan formálható tervezői eszközökkel a tárgy- és
formakultúra?
nemcsak képesség, hanem kiapadhatatlan kíváncsiság is kell hozzá. A könyv
azoknak szól, akik érdeklődőn tekintenek a világra, és tevékenyen vesznek részt
az épített és tárgyi környezet formálásában. Három téma ? a tér, a tárgy és az
ember ? koordinátarendszerében járja körbe a design és a tervezési módszertan
összefüggéseit és kérdésköreit. A gondolatébresztő, elmélkedésre ösztönző
felvetések során, ha szükséges, madártávlatból összegezve, máskor viszont a
részletekben elmerülve kísér el minket a designelmélet sűrűjében, és segít
felfedezni a tervezési gyakorlat tisztán belátható területeit. Megismerteti a
tervezők sajátos gondolkodását, a tervezői logika folyamatát, és bepillantást
enged a tervezési stratégiák/módszerek kulisszatitkaiba. Kitér a térbeli
formaalkotás alapelveire is, beleértve a térképzés pszichológiai és szociológiai
kontextusait. A könyv többek között az alábbi fontos felvetésekre igyekszik
választ keresni: Mi a design, és kik a designerek? Milyen új kérdésekkel kell
szembesülnie egy leendő tervezőnek, és mire fókuszáljon, ha el akarja kerülni a
tervezői csapdákat? Hogyan felelhet meg a design a globális, szociális és
kulturális etika jelenkori kihívásainak, és mindeközben hogyan lehet a
végeredmény ?szép, jó és igaz?? Hogyan hatnak viselkedésünkre a tér- és
tárgyformák, és mi a tervező felelőssége ebben a folyamatban? Mit mutatnak a
jövő trendjei a felhasználókról? Létezik-e átlagos felhasználó a 21. században?
Mi a design üzenete, és hogyan formálható tervezői eszközökkel a tárgy- és
formakultúra?
Adatlap
Ár: | 5.990 Ft |
Könyvkereső: | EGYÉB |
Feladás dátuma: | 2024.12.01 |
Eddig megtekintették 7 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Design - Tér- és formakultúra" című hirdetést látja. (fent)