A PEDAGÓGUSPROFESSZIÓ HAZAI MEGÚJÍTÁSÁNAK ESÉLYEI A MESTERPE
Szerzők: Szivák Judit, Pesti Csilla L'Harmattan Kiadó, 2020 A pedagógusok
minősítési és előmeneteli rendszerének megújításával új lehetőségek nyíltak meg
a magyar köznevelés fejlesztésében. E fejlesztés, valamint az ezt megalapozó
kutatások céljai között, különösen a Mester- és Kutatótanár fokozatok kapcsán,
az ágazat adaptivitásának és fejlesztőképességének érdemi erősítése is
megjelenik. Annak érdekében, hogy e fokozat bevezetése valóban hozzájáruljon a
köznevelési rendszer eredményességének javításához, a problémák megoldásához,
egy olyan elvárásrendszer került kidolgozásra, mely a folyamatos szakmai
fejlődést, az innovációs potenciál növelését, a kutatásalapú szemléletet és a
tudásmegosztást helyezi előtérbe. Egy pilot program keretében közel 1200
pedagógus támogatást kapott a Mester- és Kutatótanár minősítés megszerzéséhez
szükséges dokumentumok elkészítésében, így elkészítették többek között az öt
évre szóló mesterprogramjukat is. Tanulmánykötetünkben e mesterprogramok
elemzésével foglalkozó kutatás eredményeiről számolunk be. Egyrészt bemutatjuk,
miként értelmezik a mesterpedagógusok a professzió megújítását célzó
szakmapolitikai elvárásrendszert, másrészt pedig kísérletet teszünk annak
feltárására, hogy a mesterprogramok megvalósítása milyen eredményekkel támogatja
a köznevelési rendszer fejlesztését. A kötet adatai: Kötés: kartonált Megjelenés
éve: 2020 Terjedelem: 176 oldal
minősítési és előmeneteli rendszerének megújításával új lehetőségek nyíltak meg
a magyar köznevelés fejlesztésében. E fejlesztés, valamint az ezt megalapozó
kutatások céljai között, különösen a Mester- és Kutatótanár fokozatok kapcsán,
az ágazat adaptivitásának és fejlesztőképességének érdemi erősítése is
megjelenik. Annak érdekében, hogy e fokozat bevezetése valóban hozzájáruljon a
köznevelési rendszer eredményességének javításához, a problémák megoldásához,
egy olyan elvárásrendszer került kidolgozásra, mely a folyamatos szakmai
fejlődést, az innovációs potenciál növelését, a kutatásalapú szemléletet és a
tudásmegosztást helyezi előtérbe. Egy pilot program keretében közel 1200
pedagógus támogatást kapott a Mester- és Kutatótanár minősítés megszerzéséhez
szükséges dokumentumok elkészítésében, így elkészítették többek között az öt
évre szóló mesterprogramjukat is. Tanulmánykötetünkben e mesterprogramok
elemzésével foglalkozó kutatás eredményeiről számolunk be. Egyrészt bemutatjuk,
miként értelmezik a mesterpedagógusok a professzió megújítását célzó
szakmapolitikai elvárásrendszert, másrészt pedig kísérletet teszünk annak
feltárására, hogy a mesterprogramok megvalósítása milyen eredményekkel támogatja
a köznevelési rendszer fejlesztését. A kötet adatai: Kötés: kartonált Megjelenés
éve: 2020 Terjedelem: 176 oldal
Adatlap
Ár: | 1.990 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2025.02.10 |
Eddig megtekintették 3 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "A PEDAGÓGUSPROFESSZIÓ HAZAI MEGÚJÍTÁSÁNAK ESÉLYEI A MESTERPE" című hirdetést látja. (fent)