![Betöltés...](/templates/pictures/ajax-loader.gif)
TECHNIKA VAGY ÉRTÉK A JOGÁLLAM? A JOGÁLLAMI ÉRTÉKEK ÁTADÁSA
Szerzők: Fleck Zoltán, Krémer Ferenc, Navratil Szonja, Uszkiewicz Erik
L?Harmattan Kiadó, 2012 A címben jelzett dilemma a jogászképzés tartalmára
vonatkozik. Történeti, szociológiai és jogelméleti szempontokat alkalmazva a
jogszociológus kutató csapat meggyőződéssel állítja, hogy a jogászképzés akkor
képes a jogállam hasznára lenni, ha annak értékeit következetesen és megfelelő
módszerrel átadja a szakmát gyakorlóknak. A hallgatók körében végzett empirikus
vizsgálat eredményei szerint jelentős és halaszthatatlan lépéseket kell tenni a
modern jogállami jogászképzés megerősítése és ezzel a jogállam építése
érdekében. Csak a demokrácia, az alkotmányosság, az emberi jogok és a humanizmus
iránt elkötelezett szakmák teremthetik meg a jogrendszer működéséhez szükséges
társadalmi bizalmat. A kötet adatai: Megjelenés éve: 2012 Terjedelem: 196 oldal
A tartalomból: Előszó Előítélet-elméletek és társadalmi változás Szempontok az
előítélet és az előítélet-elméletek értelmezéséhez Előítélet és
társadalomtörténet Lehet-e a magismerés és /vagy az evolúció az előítéletek
forrása? Vissza a 19. századba? A kutatás előzményei Az előítélet és a
diszkrimináció kulturális mintái a joghallgatók és leendő rendőrtisztek
gondolkodásában A kutatás koncepciója A jog feladata, a hivatal és az ügyletek
hierarchiája, azaz a hivatali hatalom jellege A közjavak és hozzáférési jogok
elosztása, vagyis a többségi hatalom Összefogja vagy szétválasztja a társadalmat
a szolidaritás? A magánszféra, mint a személyes társadalmi teret védő erőd A
diszkrimináció támogatásának és elutasításának kulturális mintái a joghallgatók
között. A dimenziók együttes hatása Jogállami kultúra és oktatás A jog
ideológiai természete A felsőoktatás szerepe Jogtudat, joghoz való viszony ? az
aktív állampolgár jelentősége Állampolgári (demokráciára) nevelés A demokrácia
tanulása Új megközelítésben a jogászképzésről A kutatás jogi oktatásra vonatkozó
eredményei A jogászképzésre vonatkozó javaslataink Tanuljunk toleranciát! (Az
antidiszkriminációs oktatás szerepe és jelentőssége a magyarországi jogi
felsőoktatásban) A téma helye a jogászképzésben Jogklinika-programok Az ügyfél
szolgálata: az érzelmek kezelése, konfliktusfeloldás és alternatív vitarendezés
Az oktató szerepre való felkészítés, posztgraduális képzések és érzékenyítő
tréningek Függelék Bibliográfia Tárgymutató
L?Harmattan Kiadó, 2012 A címben jelzett dilemma a jogászképzés tartalmára
vonatkozik. Történeti, szociológiai és jogelméleti szempontokat alkalmazva a
jogszociológus kutató csapat meggyőződéssel állítja, hogy a jogászképzés akkor
képes a jogállam hasznára lenni, ha annak értékeit következetesen és megfelelő
módszerrel átadja a szakmát gyakorlóknak. A hallgatók körében végzett empirikus
vizsgálat eredményei szerint jelentős és halaszthatatlan lépéseket kell tenni a
modern jogállami jogászképzés megerősítése és ezzel a jogállam építése
érdekében. Csak a demokrácia, az alkotmányosság, az emberi jogok és a humanizmus
iránt elkötelezett szakmák teremthetik meg a jogrendszer működéséhez szükséges
társadalmi bizalmat. A kötet adatai: Megjelenés éve: 2012 Terjedelem: 196 oldal
A tartalomból: Előszó Előítélet-elméletek és társadalmi változás Szempontok az
előítélet és az előítélet-elméletek értelmezéséhez Előítélet és
társadalomtörténet Lehet-e a magismerés és /vagy az evolúció az előítéletek
forrása? Vissza a 19. századba? A kutatás előzményei Az előítélet és a
diszkrimináció kulturális mintái a joghallgatók és leendő rendőrtisztek
gondolkodásában A kutatás koncepciója A jog feladata, a hivatal és az ügyletek
hierarchiája, azaz a hivatali hatalom jellege A közjavak és hozzáférési jogok
elosztása, vagyis a többségi hatalom Összefogja vagy szétválasztja a társadalmat
a szolidaritás? A magánszféra, mint a személyes társadalmi teret védő erőd A
diszkrimináció támogatásának és elutasításának kulturális mintái a joghallgatók
között. A dimenziók együttes hatása Jogállami kultúra és oktatás A jog
ideológiai természete A felsőoktatás szerepe Jogtudat, joghoz való viszony ? az
aktív állampolgár jelentősége Állampolgári (demokráciára) nevelés A demokrácia
tanulása Új megközelítésben a jogászképzésről A kutatás jogi oktatásra vonatkozó
eredményei A jogászképzésre vonatkozó javaslataink Tanuljunk toleranciát! (Az
antidiszkriminációs oktatás szerepe és jelentőssége a magyarországi jogi
felsőoktatásban) A téma helye a jogászképzésben Jogklinika-programok Az ügyfél
szolgálata: az érzelmek kezelése, konfliktusfeloldás és alternatív vitarendezés
Az oktató szerepre való felkészítés, posztgraduális képzések és érzékenyítő
tréningek Függelék Bibliográfia Tárgymutató
![Tovább](/templates/pictures/tovabb1.png)
Adatlap
Ár: | 2.480 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2025.02.10 |
Eddig megtekintették 3 alkalommal |
A hirdető adatai
![Tovább](/templates/pictures/tovabb2.png)
Könyv kereső rovaton belül a(z) "TECHNIKA VAGY ÉRTÉK A JOGÁLLAM? A JOGÁLLAMI ÉRTÉKEK ÁTADÁSA " című hirdetést látja. (fent)