![Betöltés...](/templates/pictures/ajax-loader.gif)
A mezítelen marketing - Ballai László
Mi is az a marketing, mi a tényleges, racionális jelentése ennek a varázsszónak,
melyet minduntalan hallunk és használunk? Mivel foglalkozik a
marketingmenedzser, s valóban olyan fontos-e a munkája, hogy méltán tekinthetjük
korunk hősének? Vagy netán valami nagy és alapvető értékválság tükröződik a
marketingkultúra elburjánzásában, a mindenűvé befurakodó reklámok, a korlátlan
fogyasztást az élet céljának föltüntető menedzserek szép új világában? Ballai
László sok szempontból közelíti meg ezeket a kérdéseket: elemzi a marketing
közgazdaságtani tartalmát (vagy tartalmatlanságát), megvizsgálja a marketing -
sokszor értelmetlen - nyelvét, a filozófiatörténet szabadságeszméit áttekintve
mutat rá, hogy a marketingkultúra nem a szabadság kiterjesztésének, hanem
radikális szűkítésének az eszköze, a világirodalomból vett példákon keresztül
mutatja be azt a lapos kufárszellemet, amely a marketing eszméjét áthatja,
felhívja a figyelmet a marketing térhódítása és a földünket fenyegető ökológiai
veszélyek közti összefüggésre... s végül eljut egy meghökkentő gondolatig: A
marketing, ha nem vigyázunk, totális eszmévé válhat, mely épp azért lehet
pusztító hatású, mert nem vesszük elég komolyan. Az utóbbi időben az egyik
leggyakrabban hangoztatott marketingkommunikációs érv: ?mert megérdemled?. és
kit látunk a reklámban? Menedzsernőt, aki hajlakkot, tusfürdőt és bonbont,
valamint menedzsert, aki arcszeszt, dezodort és menedzsernőt érdemel. Soha nem
tudjuk meg, hogy a bangladesi hajléktalan, a janomamo vadász, a busman
gyűjtögető mit érdemel.
melyet minduntalan hallunk és használunk? Mivel foglalkozik a
marketingmenedzser, s valóban olyan fontos-e a munkája, hogy méltán tekinthetjük
korunk hősének? Vagy netán valami nagy és alapvető értékválság tükröződik a
marketingkultúra elburjánzásában, a mindenűvé befurakodó reklámok, a korlátlan
fogyasztást az élet céljának föltüntető menedzserek szép új világában? Ballai
László sok szempontból közelíti meg ezeket a kérdéseket: elemzi a marketing
közgazdaságtani tartalmát (vagy tartalmatlanságát), megvizsgálja a marketing -
sokszor értelmetlen - nyelvét, a filozófiatörténet szabadságeszméit áttekintve
mutat rá, hogy a marketingkultúra nem a szabadság kiterjesztésének, hanem
radikális szűkítésének az eszköze, a világirodalomból vett példákon keresztül
mutatja be azt a lapos kufárszellemet, amely a marketing eszméjét áthatja,
felhívja a figyelmet a marketing térhódítása és a földünket fenyegető ökológiai
veszélyek közti összefüggésre... s végül eljut egy meghökkentő gondolatig: A
marketing, ha nem vigyázunk, totális eszmévé válhat, mely épp azért lehet
pusztító hatású, mert nem vesszük elég komolyan. Az utóbbi időben az egyik
leggyakrabban hangoztatott marketingkommunikációs érv: ?mert megérdemled?. és
kit látunk a reklámban? Menedzsernőt, aki hajlakkot, tusfürdőt és bonbont,
valamint menedzsert, aki arcszeszt, dezodort és menedzsernőt érdemel. Soha nem
tudjuk meg, hogy a bangladesi hajléktalan, a janomamo vadász, a busman
gyűjtögető mit érdemel.
![Tovább](/templates/pictures/tovabb1.png)
Adatlap
Ár: | 290 Ft |
Könyvkereső: | Szakkönyv |
Feladás dátuma: | 2025.02.02 |
Eddig megtekintették 0 alkalommal |
A hirdető adatai
![Tovább](/templates/pictures/tovabb2.png)
Könyv kereső rovaton belül a(z) "A mezítelen marketing - Ballai László" című hirdetést látja. (fent)