Matematikai játékok óvodáskorban - Perlai Rezsőné
A gyerekek szeretik használni az eszüket, különösen, ha abban örömüket lelik.
Lételemük a játék, de annak szinte minden formája, típusa magában hordozza a
gondolkodás igényét. A gondolkodás fejlesztését óvodáskorban elsősorban a
játékok, játékos cselekvések segítik. Perlai Rezsőné színes, felhívó jellegű
illusztrációkkal, színes ábrákkal készült könyve sokféle játékot, játékos
megoldást tartalmaz. Alapötleteket ad, amelyek bővítése, általuk újak kitalálása
nyitottságot jelent gyereknek, pedagógusnak, szülőnek egyaránt. A játékok
többsége matematikai jellegű, hiszen a matematika végtelen ötlettára a
gondolkodásfejlesztés és műveletiségén keresztül a tanulás szempontjából
nagyszerű lehetőségeket és értékeket kínál. A gyerekek a játékok révén
tapasztalatokat gyűjthetnek önmagukról, más személyekről, dolgokról,
jelenségekről, szűk környezetükről. A játék során fölfedeznek matematikai
jelenségeket is, miközben bővül ismeretük, szókészletük, alakul társaikhoz,
felnőttekhez, környezetükhöz való viszonyuk. A játék eszköze és a játékhoz
fűződő cselekvés együttesen segíti a gyermeki valóság megismerését, egyben a
megismerő funkciók fejlődését. Nem a boltban vásárolt játék lesz igazán hasznos
fejlesztő feladatainkhoz. Értékesebbek azok az eszközök, amelyeket együtt
készítünk a gyerekekkel, amelyek olyan praktikus elgondolással készülnek, hogy
többször, sokféle módon felhasználhatók. Hat matematikai témakör jelenik meg a
játékgyűjteményben. Így: a halmazalkotások, a mennyiségek játékos összemérése,
mérése, a játékok a természetes számokkal, a tájékozódás a valóság
formavilágában, tájékozódó játékok térben és síkban és a véletlenek játéka.
Mindegyik téma szakmai elméleti matematikai, -fejlődéslélektani bevezetéssel
indul, amely egyrészt felidézi, másrészt tudatosítja az óvodai matematikai
fejlesztés alapfontosságú elemeit. Itt összefüggést mutat meg az óvodás gyermek
megismerési folyamatai és gondolkodása között, miközben képet kapunk azok
aktuális szintjéről, s kimutatja azt is, hogy melyek azok, amelyek a megjelenő
játékos tevékenységekhez feltétlenül szükségesek. Ez nemcsak tájékoztat, hanem
elősegíti a tevékenységek használatának tudatosságát is. Ezt követően a témában
összegyűjtött játékok következnek. Minden játékban benne foglaltatik: a játék
szabályának egyfajta lehetséges menete, valamint a benne megtapasztalható
fejlesztési tartalom, és az ajánlott életkorra való utalás. A könyv végén a
tárgymutató a matematikai tartalmak közötti kapcsolatokat hivatott feltárni, de
a játékok többféle tartalomban való alkalmazhatóságát is kimutatja. A kötet
hiánypótló kislexikonnal zárul, amely az óvodai nevelésben előforduló
gondolkodási műveleteket, matematikai fogalmakat definiálja.
Lételemük a játék, de annak szinte minden formája, típusa magában hordozza a
gondolkodás igényét. A gondolkodás fejlesztését óvodáskorban elsősorban a
játékok, játékos cselekvések segítik. Perlai Rezsőné színes, felhívó jellegű
illusztrációkkal, színes ábrákkal készült könyve sokféle játékot, játékos
megoldást tartalmaz. Alapötleteket ad, amelyek bővítése, általuk újak kitalálása
nyitottságot jelent gyereknek, pedagógusnak, szülőnek egyaránt. A játékok
többsége matematikai jellegű, hiszen a matematika végtelen ötlettára a
gondolkodásfejlesztés és műveletiségén keresztül a tanulás szempontjából
nagyszerű lehetőségeket és értékeket kínál. A gyerekek a játékok révén
tapasztalatokat gyűjthetnek önmagukról, más személyekről, dolgokról,
jelenségekről, szűk környezetükről. A játék során fölfedeznek matematikai
jelenségeket is, miközben bővül ismeretük, szókészletük, alakul társaikhoz,
felnőttekhez, környezetükhöz való viszonyuk. A játék eszköze és a játékhoz
fűződő cselekvés együttesen segíti a gyermeki valóság megismerését, egyben a
megismerő funkciók fejlődését. Nem a boltban vásárolt játék lesz igazán hasznos
fejlesztő feladatainkhoz. Értékesebbek azok az eszközök, amelyeket együtt
készítünk a gyerekekkel, amelyek olyan praktikus elgondolással készülnek, hogy
többször, sokféle módon felhasználhatók. Hat matematikai témakör jelenik meg a
játékgyűjteményben. Így: a halmazalkotások, a mennyiségek játékos összemérése,
mérése, a játékok a természetes számokkal, a tájékozódás a valóság
formavilágában, tájékozódó játékok térben és síkban és a véletlenek játéka.
Mindegyik téma szakmai elméleti matematikai, -fejlődéslélektani bevezetéssel
indul, amely egyrészt felidézi, másrészt tudatosítja az óvodai matematikai
fejlesztés alapfontosságú elemeit. Itt összefüggést mutat meg az óvodás gyermek
megismerési folyamatai és gondolkodása között, miközben képet kapunk azok
aktuális szintjéről, s kimutatja azt is, hogy melyek azok, amelyek a megjelenő
játékos tevékenységekhez feltétlenül szükségesek. Ez nemcsak tájékoztat, hanem
elősegíti a tevékenységek használatának tudatosságát is. Ezt követően a témában
összegyűjtött játékok következnek. Minden játékban benne foglaltatik: a játék
szabályának egyfajta lehetséges menete, valamint a benne megtapasztalható
fejlesztési tartalom, és az ajánlott életkorra való utalás. A könyv végén a
tárgymutató a matematikai tartalmak közötti kapcsolatokat hivatott feltárni, de
a játékok többféle tartalomban való alkalmazhatóságát is kimutatja. A kötet
hiánypótló kislexikonnal zárul, amely az óvodai nevelésben előforduló
gondolkodási műveleteket, matematikai fogalmakat definiálja.
Adatlap
Ár: | 8.490 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2025.02.02 |
Eddig megtekintették 1 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Matematikai játékok óvodáskorban - Perlai Rezsőné" című hirdetést látja. (fent)