
Iskolák a fenntartható jövőért
Iskolák a fenntartható jövőért A napjainkban kibontakozó klímaválság és
energiakrízis egyértelművé tette, hogy a fenntartható társadalmi működésmódok
kialakítása jelenleg az emberiség előtt álló legnagyobb kihívás. Ebben az
átalakulási folyamatban minden társadalmi rendszernek fontos szerepe van. De
hogyan segítheti a társadalmak átalakulását az iskolarendszer, melynek
elsődleges feladata nem a társadalom átalakítása, hanem éppen a múltban
kialakult társadalmi normák és ismeretek átadása a jövő generációi számára?
Jelen kötet alapvetően erre a kérdésre keresi a választ a szerzőnek a környezeti
nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája területén végzett két évtizedes kutatói,
fejlesztői tapasztalatai alapján. A könyv fő üzenete, hogy az iskolák akkor
lehetnek a szükséges társadalmi változások előmozdítói, ha képessé válnak
egészintézményes szinten, minden működési területükön mintát mutatni a
fenntarthatóság felé törekvésre, és a diákok egyenrangú félként kezelve be
tudnak kapcsolódni a fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi párbeszédbe. Ha
ez sikerül, akkor az iskolák egyszerre válnak maguk is a jelenben fenntarthatóbb
intézményekké, és hozzájárulnak egy fenntarthatóbban működő jövőbeli társadalom
kialakításához. VARGA ATTILA pszichológus, a neveléstudományok doktora,
szakterülete a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának
hatékonysága, értékelése. Két évtizeden keresztül dolgozott az oktatásfejlesztés
területén minisztériumi háttérintézményekben kutatási és iskolafejlesztési
projektek vezetőjeként, valamint oktatott több hazai egyetemen. Irányításával
épült ki a Magyarországi Ökoiskola Hálózat. Jelenleg az ELTE PPK Ember-Környezet
Tranzakció Intézetében dolgozik habilitált egyetemi docensként
energiakrízis egyértelművé tette, hogy a fenntartható társadalmi működésmódok
kialakítása jelenleg az emberiség előtt álló legnagyobb kihívás. Ebben az
átalakulási folyamatban minden társadalmi rendszernek fontos szerepe van. De
hogyan segítheti a társadalmak átalakulását az iskolarendszer, melynek
elsődleges feladata nem a társadalom átalakítása, hanem éppen a múltban
kialakult társadalmi normák és ismeretek átadása a jövő generációi számára?
Jelen kötet alapvetően erre a kérdésre keresi a választ a szerzőnek a környezeti
nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája területén végzett két évtizedes kutatói,
fejlesztői tapasztalatai alapján. A könyv fő üzenete, hogy az iskolák akkor
lehetnek a szükséges társadalmi változások előmozdítói, ha képessé válnak
egészintézményes szinten, minden működési területükön mintát mutatni a
fenntarthatóság felé törekvésre, és a diákok egyenrangú félként kezelve be
tudnak kapcsolódni a fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi párbeszédbe. Ha
ez sikerül, akkor az iskolák egyszerre válnak maguk is a jelenben fenntarthatóbb
intézményekké, és hozzájárulnak egy fenntarthatóbban működő jövőbeli társadalom
kialakításához. VARGA ATTILA pszichológus, a neveléstudományok doktora,
szakterülete a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának
hatékonysága, értékelése. Két évtizeden keresztül dolgozott az oktatásfejlesztés
területén minisztériumi háttérintézményekben kutatási és iskolafejlesztési
projektek vezetőjeként, valamint oktatott több hazai egyetemen. Irányításával
épült ki a Magyarországi Ökoiskola Hálózat. Jelenleg az ELTE PPK Ember-Környezet
Tranzakció Intézetében dolgozik habilitált egyetemi docensként

Adatlap
Ár: | 2.790 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2025.02.20 |
Eddig megtekintették 3 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Iskolák a fenntartható jövőért" című hirdetést látja. (fent)